نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
19971
-
الف
+

«سیروس کهوری نژاد» از «یوسف پیامبر» تا «ستایش3»+ تصاویر

در این گزارش با «سیروس کهوری نژاد» بازیگر سینما و تلویزیون ایران بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، «سیروس کهوری‌ نژاد» بازیگر سینما و تلویزیون ایران متولد 2 اسد(مرداد) 1342 در هرمزگان است.

«سیروس کهوری‌ نژاد» دارای ماستری کارگردانی است و به جز هنر بازیگری در عرصه کارگردانی تیاتر و سینما نیز فعال می باشد و در دانشگاه های هنر تدریس می کند.

کهوری‌ نژاد بازیگری را از سال 1359 با تیاتر آغاز کرد. نگارش و کارگردانی فلم کوتاه داستانی «دنیای من» در سال 1364 در انجمن سینمای جوان بندر عباس از نخستین کارهای هنری جدی اش وی بود.

فلم سینمایی «آن سوی غروب» در سال 1367 نخستین کار کهوری نژاد در سینما بود. وی با سریال «فروغ بی پایان» در سال 1370 که با موضوع مناسبت های مذهبی ساخته شده بود، وارد تلویزیون شد.

«سیروس کهوری‌ نژاد» را بیشتر در نقش های تاریخی دیده ایم، نقش وی در فلم «روز واقعه» و سریال «ولایت عشق» و بازی زیبای وی در فلم های «اخراجی ها» را بیاد داریم اما شاخص ترین بازی وی در سریال های «یوسف پیامبر» و «مختارنامه» بود. 

سریال «ولایت عشق» در سال 1379 از نخستین سریال های تاریخی بود که آقای کهوری نژاد در آن به ایفای نقش پرداخت.

موضوع سریال درباره بخشی از زندگانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و اتفاقات بعد از مرگ هارون الرشید و به قدرت رسیدن مامون خلیفه عباسی است.

کرکتر «می می سابو» با نقش آفرینی «سیروس کهوری‌ نژاد» در سریال «یوسف پیامبر» از شاخص ترین نقش های وی می باشد.

«میمی سابو» در این سریال دوست صمیمی یوسف پیامبر بود و از کودکی با این پیامبر بزرگ شده بود. 

«سیروس کهوری‌ نژاد» در یک مصاحبه درباره خاطره خود از این سریال گفته است: در سکانسی از سریال داستان این گونه بود که فردی به یوسف پیامبر حمله می‌کند تا او را به قتل برساند اما من خودم را سپر او قرار می‌دهم و چاقو می‌خورم و زخمی می‌شوم. این سکانس را که می‌خواستیم فلمبرداری کنیم، مرحوم سلحشور جلو آمدند و خواستند پلان ناجی یوسف را ابتدا خود بازی کنند که متاسفانه براثر اصابت چاقو نقش بر زمین شدند.

وی در پیوند با همین موضوع گفته است: ما نصف سریال «یوسف پیامبر» را در سرمای زمستان کار کردیم و باید با همان لباس هایی که در تابستان کار می کردیم در زمستان هم مقابل کمره می رفتیم.این کار بسیار سختی بود که بازیگر را اذیت می کند اما ما آن را انجام می دهیم.

«سیروس کهوری‌ نژاد» در سال 1382 در سریال «مختارنامه» ساخته «داوود میرباقری» به عنوان کرکتر غلام حرمله به ایفای نقش پرداخت.

کهوری نژاد با نقش آفرینی در مجموعه فلم های سینمایی «اخراجی ها» ساخته «مسعود ده نمکی» با کرکتر کریم سوسکه در سینماها بیشتر شناخته شد.

وی در سال 1394 در سریال پولیسی «آسمان من» به کارگردانی «محمدرضا آهنگ» به ایفای نقش پرداخت.

فصل سوم سریال «ستایش» ساخته «سعید سلطانی» از آخرین سریال های تلویزیونی است که وی در آن نقش آفرینی کرده است.

پری دریایی(۱۳۹۴)، فیلسوف‌های احمق(۱۳۹۴)، مروارید(۱۳۹۱)، تهران ۱۵۰۰ (۱۳۸۷)، دختری به نام تندر(۱۳۷۹)، روزی که زن شدم ۱۳۷۹) و ... از جمله آثار سینمایی «سیروس کهوری‌ نژاد» می باشند.

سریال های «ولایت عشق» و «آسمان من» و فلم های «اخراجی های 1و 2» با بازی وی پیشتر از شبکه آی فیلم2 نشر شده است.

سریال «یوسف پیامبر (ع)» هر شب ساعت 21 به وقت تهران و کابل و ساعت 21:30 به وقت دوشنبه از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

گفتنی است که «سیروس کهوری‌ نژاد» قرار است به عنوان مهمان در «ویژه برنامه عید سعید فطر99» شبکه آی فیلم 2 در تاریخ 3 جوزا(خرداد) حضور یابد و به گپ و گفت بپردازد.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «یوسف پیامبر»

دانلود سریال «ولایت عشق» 

دانلود سریال «آسمان من» 

دانلود فلم «اخراجی ها2»

م ح

نظر شما
ارسال نظر